Monday, January 24, 2011

padan mke aku tido time maghrib:(

hye korang..what up! actually story morry aku ne mmg padan muke kat aku..yela org tua2 dlu ada kata jangan tdo time magrib tapi aku ne tido jek..huhu..mana taknya hujan+angin sepoi2 kat luar..tambahlah mata aku kuyu..btw nak dijadikan cerita..aku sangat takut bile pikir balik...actually td ptg aku MIMPI..huhu..mmg mainan setan tol!macam ne mimpi aku..adlah sorang kawan aku ne nama dia umi bt esa..aku panggil dia tom2 bak..maybe sebab sebelum tu aku msg dengan dia kot..tu yang terbawak-bawak dalam mimpi..hahaha.....


                       "ceritanya bermula bergini"
                              (cer cita cer cita)
aku ada kelas petang tu...slalunya akula orang paling lambat datang kelas..tapi cam mana tah petang tu aku datang kelas awal..tiba2 aku dapat panggilan telefon (incoming call "TOM")..angkatla call tuh...then suara tom yang keadaan tersempot-sempot cakap begini dialognye...
TOM : ema kat ner tuh?
EMA : orang da kat dalam kelas..napa tom?
TOM : emm oh yeke..alamak orang lambatla ari ni..baru nak tumpang iema..
EMA: yeke tom..orang baru sampai kelas..nak orang amek tom tak?
TOM:  emm yeke tak pela2..haa teksi ada orang naik teksi je k..(pelik sejak bila ada teksi)
EMA: ehh tom jap jap takpela orang amek tom..
TOM: takpela orang nek teksi je..
belom sempat abes cakap lagi talian terputus..aku pon rileks lagi..tunggu punya tunggu..lebih kurang sejam tom tak sampai2 lagi..aku da mula gelisah time uh..yela sebab before tu dia ada call aku..aku pon tak pikir panjang teros call dia..lambat jugak dia nak angkat..a few time aku call dia barulah dia angkat..
EMA : tom kat ner tuh?napa tak sampai lagi??
TOM : emmm...ahhhhh..org ok...
EMA :  tom ok tak ne?ok tak?
then talian terputus once again.. nada yang aku sendiri pon tak tau nak describe macam mana suara dia..dia dalam ketakutan and sometime sampai ketawa dalam keterpaksaan..tu yang susah aku nak cite..hanya aku je yang tau..then a few minute aku dapat call dari something number public kot..aku pon angkat la..what a suprise ada suara lelaki yang may be dalam lingkungan 40 thn keatas...
UNKNOWN PERSON: ko kawan perempuan tu kan?
EMA:  siapa ko?
UNKNOWN PERSON: aku nak ko sediakan apa yang aku minta?
EMA : hey ko jangan main2..baik ko lepaskan dia!!
UNKNOWN PERSON: aku nak ko sediakan 2 EKOR AYAM YANG HIDUP, 7 JENIS BUAH DURIAN dan WANG TEBUSAN RM2000!!
EMA: kalo boley boleh sy tau encik saper??(hahaa time ne aku rase cam tak bley bla..ada ke panggil ENCIK..hahah)
UNKNOWN PERSON: ko tak kenal ke aku sapa??aku la CEUPAK..orang yang DIBURU POLIS..
tiba2 cam ne tah ada orang bagi paper kat aku tunjuk gambar CEUPAK DIBURU POLIS..mana tak nya dia tu PENCULIK dan PEMBUNUH kat kawasan SIDEC..dalam brita uh dia penah culik kanak-kanak..tu yang diburu polis..nak disambungka cerita..
EMA: hah jadi ko la orang nye...
CEUPAK(sebab da tau nama): jadi aku tak nak ko libatkan polis kalo ko nak kawan ko slamat...
tiba2 talian telefon terputus..aku sangata takut time tu..aku pegila report polis..dalam time-time aku repot polis tiba-tiba aku dengar orang panggil aku..tersentap aku...aku terus cite kat kecik (supperlittledongkey) ape yang aku mimpi..
dia cakap tu semua mainan setan..huhuhuhu..tapi aku try gak tido lagi konon-konon nak tau ending dia tapi tak kuar-kuar gak..huhuhu..tu la aku mimpi tadi..memang padan ngan muka aku..sapa suruh tido time maghrib..kan da mimpi bukan-bukan..hukhuk..
penat cite da..haaa lega dapat share..hilang sket takut..:)
so korang ne lah dia ORANG YANG DICULIK OLEH CEUPAK
p/s:jangan marah ye tom-tom bak..:)

5 comments:

  1. ema2.klaka mimpi kau ni..mintak 7 jenis duriah. bhahaha..tak tahan nak gelak~

    ReplyDelete
  2. hahaha..tu la tak ley bla siap mintak 7 JENIS BUAH DURIAN PLAK UH???cm tak masuk akal..hohoho.

    ReplyDelete
  3. sumpah kelaka..kalau lah boleh record vid mimpi kau.. mmg betul syg kau kat umi tom2 kau tu.. haha..

    ReplyDelete
  4. hahaha..saper tak sayang member.hehehe:)

    ReplyDelete
  5. 7 JENIS DURIAN???
    1. Durian Belanda 2. Durian Segamat 3. Durian D9
    4. Durian Tembaga 5. Durian Batu Pahat
    6. Durian Busuk 7. paling best Durian RUNTUH !! hahahaha

    2 JENIS AYAM?? Bgi ayam KFC & AYAMAS JE!

    RM 2000?? Hmm saya xde wit..byr INSTALMENT LEH? :)

    ReplyDelete