Tuesday, January 25, 2011

kisah pasangan yang ROMANTIK:)

hye guys..today aku nak share sket pasal kisah pasangan yang romantik..ape yang korang pikir kalau cakap tentang romantik?mesti ada yang pikir seorang lelaki yang sangat caring,loving,romantik senang citer lelaki yang digilai ramaila..tapi kisah aku ne pelik sikit..kisah SI TOTOM dan SI UTE:)..haaa korang mesti nak tau pasal kisah diorang kan.hmm let me start kisah diri SI TOTOM..;)

"TOTOM"


nama sebenar totom ialah ialah ALI TOTOM..haa korang mesti tertanya tanya sape ali totom ne..jap yerr..haa ne la dia ali totom..hahaha..jangan mare..:)tapi nama manja dia TOTOM...dialah hero aku kat sini..hmm dia la yang slalu teman aku time blaja,makan,tengok televisyen and sometime tido..dia memang kuat tido sket..sama macam tuan dia..hekhek..em dia sangat manja ngan aku..setiap hari aku bukak pintu dia akan ada kat luar pintu..dengan sape?haa jap nanti aku cite pasal dia...totom ne sangat kuat makan..every week satu bungkus frieskies abes..tapi seronok dia makan..mana taknye dia gemok..pas makan tdo.(macam aku la)..hehe..dia ne kucing pelik sket..macam manusia pon ada..mana taknye dia sangat dengar kata..adala satu hari tu aku nak keluar rumah..dia memang ske duduk kat atas tembok..sebelom kuar umah aku cakap la cam ne.."totom jaga umah ..jangan g mana-mana..cik iema nak kuar"..hehehe..macam gila pon ada cakap dengan kucing...:)..then bila aku balik aku tengok dia ada kat umah and masih duduk kat atas tembok rumah aku lagi..what a suprise..dia sangat comey..lepas aku balik uh baru dia pegi,,haaa dengar katakan dia..hehe..so dialah kawan aku...haa ne aku nak citer pasal pasangan yang sangat romantik aku penah jumpa....jeng!jeng!jeng!

"kisah SI ALI TOTOM dan SI TIMAH UTE"


haaaaa..ne la korang yang aku maksudkan "PASANGAN ROMANTIK"...ok2 nak tau kenapa aku cakap totom dan ute pasangan yang romantik......:)
  1. you all bayangkan betapa romantiknye dua ekor ne bila setiap masa dan saat dua ekor ne slalu bersama..
  2. yang sweetnye si timah ute (betina) ne sangatla patuh and sometime boleh kategori cam kene buli ngn ali totom (jantan)..mana taknye setiap aku bagi makan si totom akan makan makanan ute..yang ute ne odooo dia tengok je laki dia makan makanan dia..hahaha..bila totom tu da abes makan barula tergedik-gedik nak makan..bayangkan kalo totom makan semua..alamatnye berpuasala ute..hehe
  3. korangkan banyagkanlah yang dua ekor ne kalau aku bukak pintu rumah je dua-dua ekor terpacak kat depan pintu..ingatkan nak wat pe tapi dia nak lepak depan uamah..macam dalam gambar..totom ngan ute akan duduk depan umah je..yela totom ne suke tengok televisyen tapi ute kurang sket..tapi nak dikatakan sangat romantik, ute akan teman totom tengok tb..uochhh siyes sangat sweet 2 ekor ne..
  4. totom ngan ute ada satu pangai yang tido cara yang sama..macam huruf "69"..so bila tengok dari atas bentuk yang bulat..tak pon diorang akan tido dua2 muka menghadap each other..wahh memang if korang tengok korang feel sehati sejiwa la..
  5. ute ne memang la sangat manja..betina la katakan..nak manja lebih..heheh..tapi yang totom ne kadang-kadang malas nak layan..hahah..bila totom tak layan, ute merajukla dok kat tepi kerusi..nanti totom datang kat ute gesel2 muka dia kat totom..ohh God so sweet dua ekor ne..korang tengok pon jeles..(haha physico la nak jeles dengan kucing)
  6. dsebabkan totom dan ute pasangan bahagia, totom dengan ute dapatla seekor baby namanye SI UCI yang cilik:)
haaa..tu la reason kenapa aku cakap mereka tersangatlah romantik...tapi semu tu berakhir pada 5 JANUARI 2011....:(

"TINGGALAH SI UTE TANPA DITEMANI SI TOTOM"


pada tanggal 5 januari 2011 si ali totom dah pergi meninggalkan aku dan si ute...aku sangat sedih...aku yang jaga dia..bagi dia makan, bergurau senda dengan dia, tapi sekelip mata dia da takda..tapi apatah lagi perasaan ute yang sentiasa bersama dengan dia..totom pegi disebabkan sakit keracunan..aku ingat lagi time tu pada 5 aribulan aku jumpa dia kat dalam longkang..aku suruh kecik ambil dia..bila kecik amek dia, badan dia sangat sejuk..kesian dia..aku menangis sangat..aku cepat2 antar dia kat pusat veterina..sakitnya aku tengok totom kene injet..huhuhu..aku mengharapkan dia cepat pulih..tapi jangkaan aku silap..hayat dia tak panjang malam tu dia tinggalkan kami semua..sebelum dia pegi dia sempat berpandangan dengan ute..aku tak tau da describe cam ne..totom dengan ute seolah-olah berkatakata sebelom totom pegi wat selamanya..tapi apa yang dikata hanya Allah je yang tau..lepas ute dan totom saling berpandangan, ute terus pergi dan tak datang sampaila satu saat totom pergi wat selamanya..selepas tu kisah ute berubah tanpa totom disisi..mana taknye kalau sebelum ne totom dengan ute slalu bersama..tapi satu saat ute kene bergerak sekor-sekor..anak dia tak tau kat mana..(lagi meroyan la..yela laki mati anak hilang..huhu)..

hmm sekarang ne ute kami tetap jaga..sometime jelmaan totom macam datang kat dalam badan ute..bayangkanla ute yang slama ne tak penah suka duduk kat atas tembok tapi sejak totom mati, ute slalu duduk kat atas tembok..kalau dulu ute tak kuat makan, sekarang kuat makan sikitla..apa yang sedih lagi kalau dulu ute slalu tdo ngn totom tapi sekarang dia tdo sekor2 atas kerusi kat depan umah aku tuh..huhu.sedihkan..tibe2 sedih la plak..:'(

takpela walau cam mana pon totom akan aku slalu ingat..ute aku akan tetap jage dia..hmm cakap nama ute ne..nak tau nape aku panggil dia ute??hehehe..sebab mata dia BUTE SEBELAH..heeee.belah kiri matanya bute..ute2 pon cun jugak..hahahah...sekaang ne ada SI OTEN yang cbe nak ngorat dia..tapi aku ngan kecik tak bagi..hahaha..kecik said "HEY UTE KO TU BARU JADI BALU..JANGAN NAK GATAL-GATAL"..hahahaha..bongok la si annoying tuh..tapi ute ne memang rapat ngan kecik dari aku..hahah..so tu la cite KISAH PASANGAN YANG ROMANTIK:)

by the way thanx coz sudi baca story aku yang tah pe2 ne:)..ok hope to see you guys for the next story.nyte!

7 comments:

  1. hye totom n ute syggg!!! hehehe
    cdeyhh totom da xde. ;((

    ReplyDelete
  2. elehh mok tak yah la nak berlakon syg totom ngn ute..ishhhh.ongok betol..

    ReplyDelete
  3. huhu..cian ute ma...

    ReplyDelete
  4. tu la sian ute kan...aku kalo tengok dia tak sampai ati..dia tidor seko2 je jat..hukhuk

    ReplyDelete
  5. sedih citer ko...sedih aku bc story ko..teruskan usaha oten.....dila_mirul.

    ReplyDelete
  6. mai datang main sama kiko meh! jgn sedih oke. nty mesti ada ganti totom tu utk kau. :)

    ReplyDelete
  7. aku ni takut kucing.. tp xbermaksud aku xde feel syg kat kucing... siyes sedih dgr citer ko hemo... meowww...

    ReplyDelete